Lähete Taysiin

Tää asia on tosiaan menny eteenpäi ja paljo viel!

Toukokuussa siis 26. päivä maanataina menin koululääkärin ja terkkarin vastaanotolle koulussa ja juteltiin transukupuolisuuden diagnosointiin lähetteen laittamisesta TAYSsiin. Puhuttiin kaikkee olennaista, esim. oonko varma ite ja oonko valmis näin isoon prosessiin. Sitte ne molemmat viel painotti, et ne ei voi laittaa lähetettä ennen ku kerron äitelle asiasta, koska oon alaikänen. Sovittiin, et kerron äitelle heti silloin ku oon valmis ja laitan sitte terkkarille viestiä tai tuun käymää sen luona, nii se koululääkäri voi sit laittaa sen lähetteen.

No menin sit samana päivänä koulusta kotii normisti ja ootin et äite tuli kotii. Sit ku äite oli keittiös ja siin ei ollu muita, nii sanoin sille et mul olis lähete transsukupuolisuuden diagnosointiin TAYSsiin. Äite otti sen erittäin hyvin ja sano vaan, et on onnellinen mun puolesta ja et se tukee mua täs asias!
Myöhemmin äite tuli jutteleen mulle tosta ja viel sano, kuinka se huomas musta jo pienenä et oon ku poika. Ja sit se kyseli kaikkee et mikä mun nimeks tulee ja kerto omia ehdotuksiaa, mut sanoin et ei se oo viel ehkä ajankohtasta.
Seuraavana päivänä sit heti menin koulus terkkarille taas käymää ja kerroin et olin puhunu äiten kans. Terkkari sano laittavansa heti viestii sille koululääkärille et se saa sen lähetteen laitettuu. Sit terkkari viel toivotti onnee ja hyvää jatkoo mulle. Ja sano et oon nii rohkee tyyppi, et se uskoo et selviin hyvi tästä prosessista.

Myöhemmin äiten kans yks yö puhuttii monta tuntii tosta asiasta ja oon onnellinen et äiti on näin innoissaa. Se sano mulle et sil on nyt vähä niiku lapsia kolme tyttöö ja si minä poika. Oon onnellinen et äite on näin ilone täst mun prosessista!

Toinen asia mist oon onnellinen, nii on se et jotku mun kaverit on kans innoissaa tästä. Yks kaveri, joka alottaa samas lukios mun kans syksyllä, nii sano et siit on mahtavaa ku se saa seurata mun muuttumista vieres koko lukion aja. 

Nyt vaan venailen kirjettä TAYSsist ja si ootan et pääsen ekalle vastaanotolle sinne!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Leikkaus siirtyy karvojen takia