Hormonipoli 2

Tänään oli aika hormonipolille tälleen n. puolen vuoden testojen käytön jälkeen.
Käynnillä vaan katteltiin vähän, kuinka hormonihoito on alkanu vaikuttaan ja lääkäri kehu jalka- ja mahakarvoja kovasti! Mulle määrättiin käynti verikokeisiin, missä otetaan taas miljoona eri näytettä, kuten esim. tän hetkinen testosteronitaso.
Lääkäri kirjotti myös uuden reseptin Tostran testosteronigeelille, jota oon siis nyt käyttänyt tähänkin asti. Annoskokoa korotettiin myös vähäsen nyt, kun testot on todettu toimivan ongelmitta. Tähän asti olen siis tuosta Tostran pumppupullosta levitellyt geeliä joka päivä kahden painalluksen verran eli 20mg testosteronia vuorokaudessa. Tästä edespäin annoskoko on neljä painallusta eli tuplamäärä testosteronia aiempaa enemmän.
Kyselin mahdollisuudesta aloittaa hormonihoito jo pistoksilla, mutta siihen ei vielä siirrytä. Syynä geelin jatkamiseen on se, että pistoksena otettava testosteronivalmiste, Nebido, on kuulemma tosi kallis ja sen joutuisin itse kokonaisuudessaan nyt vielä maksamaan. Ja tuo määrä mitä tällä hetkellä käytän testosteronia on vielä kaukana Nebidon testosteronitasosta, joten on kuulemma hyvä mennä geelillä vielä pikkuhiljaa sitä tasoa korotellen.

Tuolla uudella reseptillä pitäs mennä siis nyt puoli vuotta eteenpäin ja sitten katsotaan, jos vaikka alotettas se Nebido. Puolen vuoden päästä myös mulle laitetaan lähete Helsinkiin transpolille, jossa se mun viime elokuussa saama transsukupuolisuuden diagnoosi jotenkin hyväksytetään lopullisesti vielä. Se meinaa siis sitä, että meen Helsinkiin sinne yhdelle lääkärin käynnille ja se jotenkin hyväksyttää sen diagnoosin. Sen jälkeen on edessä sotun muutos miehen sotuun. Ja sitten kun on miehen sotu, niin saan täyden korvattavuuden hormonihoitoihin, jolloin myös Nebidon aloittaminen on kannattavaa.
Siellä Helsingin käynnillä olis tarkotus sitten myös miettiä jatkoa siltä kannalta, että mitä leikkauksia aletaan tekemään. Alustavasti tänään puhuin lääkärin kanssa rintojen poistosta eli mastektomiasta ja rintakehän maskulinisaatiosta, jonka haluisin mahdollisimman pian. Se ei onneks oo mikään iso leikkaus sinänsä ja sairaalassa ei tarvi olla kauaa sen jälkeen, joten sen ajankohtaa ei kuulemma tarvitse erityisemmin muun elämän kanssa sovitella. Ainoa mitä pitää miettiä sen leikkauksen jälkeen on se, että ei saa nostella tavaroita tai tehdä mitään sellasta, mikä rasittaa rintakehää. Ei siis sinänsä vaikuta normaaliin elämiseen mitenkään, mutta ite haluisin että tuolloin ei oo mitään opiskelua tai muuta, mistä voi joutua oleen sairaslomalla. Esitin tästä leikkauksesta toiveen, että sen voisi hoitaa ns. pois alta vuoden päästä keväällä, kun mulla on lukiossa kirjotukset ohi. Siinä olis omasta mielestä hyvä väli, koska ei ole koulua tai muutakaan pakollista, mihin tuo leikkaus vaikuttais. Mutta tuon leikkauksen ajankohta selviää sitten syksyllä ja onneks mun omat toiveet otetaan leikkauksien suhteen hyvin paljon tulevaisuudessa huomioon!

Tänään tuon hormonipolilla käymisen päälle kävin vielä Pitkäniemessä Eva yksikössä sairaanhoitajan kans juttelemassa hormonihoitojen vaikutuksista ja vähän kaikesta. Oikeestaan juteltiin vaan kaikkee, että miten mulla menee ja mitä mulle kuuluu ja sellasta. Lopuks sairaanhoitaja vaan totesi, että se on hyvä kuulla että mulla menee hyvin ja musta näkee että hormonihoidot tosiaan on nostanu mielialaa entisestä. Ollaan kuulemma menossa niiden näkökulmasta oikeeseen suuntaan ja niin kyllä mun omasta mielestäkin!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Leikkaus siirtyy karvojen takia