Hormonipoli 4

Mulla oli käynti hormonipolille jo 27.2., mutta sain nyt vasta aikaseks tehä loppuun tän tekstin tuosta käynnistä.

Tuo käynti oli siis sellanen peruskäynti, missä katsottiin vähän tilannetta hormonihoidon kanssa ja uusittiin Nebidon resepti. Tuolla mitattiin verenpaine ja katsottiin paino ja pituus. Lisäks lääkäri katsoi ultralla kohdun ja munasarjat, että niissä ei oo mitään normaalista poikkeevaa.
Lopuksi mulle määrättiin miljoonat verikokeet otettavaks ihan kuten edellisilläkin hormonipolikäynnillä. Nyt kuiteskin määrättiin tarkoin, että verikokeissa pitää käydä nyt tällä viikolla eli viikolla 11 ja ennen uuden Nebidopistoksen ottamista. Tämä siitä johtuen, että nähdään mikä mun testotaso on tälleen kun on 10 viikkoa edellisestä pistoksesta. Yleensä mulla on ollut pistosväli 8 viikkoa, mikä on se minimiaika pistoksien välille, mutta tällöin mulla on ollu testotasot aika korkeella ja ehkä vähän liiankin korkeella. Testotasojen ei pitäis olla liian korkeet siitä johtuen, että jos sitä testosteronia on liikaa kehossa niin keho alkaa muuttaan sen estrogeeniksi. (Näin muistaakseni lääkäri selitti asian)
Lopussa lääkäri kertoi, että tuonne hormonipolille ei nyt enää noita käyntejä tälleen vuosittain tule, koska hormonihoito on jatkunu jo niin pitkään ja kaikki on sujunu niinkun pitääkin. Jatkossa mun pitää hankkia joku oma lääkäri, joka uusii mulle sitten tuota reseptiä ja katselee noita perus juttuja, kuten verenpainetta ja verikokeita.

Otin tuolla vastaanotolla puheeks aknen selässä, mikä on alkanu oleen vähän häiritsevä tässä viimeaikoina. Mastektomian jälkeen on tullu liikuttua vähän enemmän ilman paitaa ja kesällä pääsen vidoin uimaan, mutta selkä täynnä finnejä ei oo mun mielestä kauheesti esittelemisen arvonen. Nuo finnit on ajoittain ollu myös tosi kipeitä, et on niistä ollu sekin haitta.
Lääkäri sitten kirjotti mulle antibioottikuurin Tetralysalia tuohon selkään ja sitä oon nyt tässä tuolta helmikuun lopusta asti ottanu päivittäin.
Tuon kuurin vaikutus ei ihan heti kokonaan näy, mutta kyllä oon jo huomannu et vähemmän selkään ja naamaan myös tulee finnejä. Eihän tuo antibiootti noita arpia vie selästä tai naamasta pois, mutta parempi vaikka ne arvet kun joka paikka finnejä täynnä!

Huomenna aamulla meen nyt sitten vielä sinne verikokeisiin ja loppuviikosta olis tarkotus mennä ottaan uus pistos Nebidoa kankkuun!

Tuossa vielä vähän kuvaa tuosta selästä. Tälleen kuvassa toi ei ehkä näytä ihan niin kauheelta ja tuo on rauhottunu huomattavasti nyt tuon antibiootin ansiosta, mutta noita arpia tosta nyt ainakin erottaa ja näkyy se laajuusalue noille finneillä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Leikkaus siirtyy karvojen takia