Sipelle pippeli

Nyt kirjottelen tänne mielestäni ensimmäistä kertaa kunnolla aiheesta, josta en ihan tarkotuksella oo halunnu kirjotella aiemmin. Sanomattakin on selvää, että tälläseen sukupuolenkorjausprosessiin sisältyy jo pelkästään hormonihoidon aiheuttamia muutoksia ja myös korjausleikkauksilla tehtäviä muutoksia genitaalialueilla. Aihe on sen verran henkilökohtainen, että tein jo aikoja sitten päätöksen ottaa koko asian esille täällä vasta tässä vaiheessa kun on mielestäni aihetta. Aiemmin vihjasinkin tänne jo, että myöhemmin keväällä palailen prosessin jatkumon kannalta tänne ja nyt on sen aika.

Aiemmin oon tainnu sen verran mahdollisesta genitaalikirurgiasta mainita, että oon kelannu sen niin et mulla ei oo mikään kiire mihinkään ja toisaalta oon halunnu oottaa et lääketiede kehittyy ja näin ollen myös leikkaustulos ois mahdollisimman hyvä. Tässä nyt oon kuiteskin jo pidemmän aikaa pohtiny kaikenlaista ja tullu siihen tulokseen, että turhaan mä tätä prosessin kulkua tässä tavallaan pidättelen. Toisin sanoen haluun päästä "jatkaan" elämääni tästä prosessista eteenpäin. Vaikkakin hormonihoidot jatkuu ihan elämän loppuun saakka, haluan et kaikki muu saadaan nyt pois alta kun oon nuori ja elämä edessä. Eipä tarvi miettiä sitten monen vuoden päästä enää, että milloin ois hyvä ajottaa joku leikkaus. Mulla on itellä sellanen fiilis, että oon valmis viemään tän homman loppuun nyt.

Ihan heti tässä nyt ei kuitenkaan lerssi ala lahkeesta pilkottaa, on tässä vielä paljon matkaa sinne itse "pippelileikkaukseen". Ensimmäisenä tässä nyt on ajankohtaisinta kohdun ja munasarjojen, joiden poiston yhteydessä ymmärtääkseni yleensä poistetaan myös emätin, jos ajatuksena on edetä "pippelileikkaukseen" niinkun mulla nyt päämäärä on.
Vähän aikaa sitten laitoinkin Evaan sairaanhoitajalle sähköpostia ja kerroin halukkuudestani edetä genitaalikirurgiaan. Hän minulle sitten antoi lääkärille ajan 9.5.,jolloin ymmärtääkseni saan lähetteen tuohon ensimmäiseen leikkaukseen.

Tälläerää en jaksa kirjotella aiheesta tämän enempää. Lisää tulevasta kirjottelen sitten tuon Evan lääkärikäynnin jälkeen, kun hommat selkenee vähän enemmän!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Leikkaus siirtyy karvojen takia