Lääkärin lausunto Helsingistä ja tulevaisuus

Edellisen kerran kun tänne kirjottelin niin ei menny ku päivä tai pari kun sieltä Helsingistä tuli kutsu lääkärin vastaanotolle! Ei menny kauheen kauaa siihen käyntiin siellä, koska toi käynti oli 26.6. eli tän viikon tiistaina kävin sielläkin jo.
Siellä vastaanotto kesti tunnin verran ja lääkärin kanssa käytiin läpi mun potilaskertomusta prosessin ajalta ja sen pohjalta juteltiin vähän kaikesta pääpiirteittäin. Koko tuon vastaanoton ajan mulla oli sellanen olo, että ei siinä ollu mitään miks tuo lääkäri ei mulle sitä puoltavaa lausuntoa genitaalikirurgiaan ois kirjottanu! Muutenkin pakko mainita, että oli ehkä mukavin lääkärin vastaanotto, missä oon koko prosessin aikana käyny.
Tuo lääkäri kertoi heti vastaanoton alussa olevansa aika uusi transpolin lääkärinä ja kyseli tosi paljon mun kokemuksista prosessista ja ylipäätään transihmisenä elämisestä. Puhuttiinkin itseasiassa tosi pitkä aika vastaanotosta noista mun kokemuksista ja mm. tästä mun blogista. Oli jotenkin kiva kun joku oli noin innoissaan ja kiinnostunut aidosti!

Mutta siis, vastaanoton lopuksi tuo lääkäri sanoi kirjoittavansa sen puoltavan lausunnon ja se lähtee nyt tuolta Helsingistä Taysiin, mistä lääkäri laittaa mulle sit lähetteen ekaan leikkaukseen. Vähän tän homman etenemistä hidastaa nyt se, että nuo molemmat yksiköt on heinäkuun sulussa et asiat ei sinä aikana mihinkään etene, mut onneks kuukaus sinne tai tänne on vähän aikaa koko elämästä!

Tähän samaan syssyyn haluun kertoo vähän mun tulevaisuudesta ja siitä, mitä tässä on nyt muutenkin elämässä tapahtumassa.
Nyt oon vuoden siis asustellu täällä Jämsässä töitä tehden ja hain ammattikorkeakouluun yhteishaussa keväällä medianomiksi opiskelemaan Helsinkiin ja Ouluun. Helsinkiin en päässy edes pääsykokeisiin mut Oulussa kävinkin sit kahteen otteeseen toukokuun lopulla pääsykokeiden ensimmäisessä ja toisessa vaiheessa. Tänään tuli sitten tieto, että pääsin tuonne Oulun ammattikorkeakouluun medianomiksi opiskelemaan eli tässä on nyt aika pian muutto Ouluun edessä!
Vähän ehkä hirvittää tuo välimatka kun perhe ja sukulaiset asuu kaikki yli 6h ajomatkan päässä, mutta ehkä tuohon ajan kanssa tottuu... Mukaan mulla lähtee tuo mun kissa onneks, että en ihan "yksin" joudu kauas muuttamaan :)

Että sellasta tälläerää, kirjottelen ehkä taas sitten viimesrään kun tää pippeliasia etenee!




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Leikkaus siirtyy karvojen takia