Tutkimuskäynti 1 +lukiolaiffii

Aiemmin kerroin et olis ensimmäinen käynti transtutkimukseen 14.8. mut suunnitelmiin tuli muutos, koska lukiolla oli ykkösille orjapäivää varten huutokauppa, johon hakusin osallistua. Siirrettiin siis käyntiä 19. päivään.
Silloin siis lähettiin äiten kans aamulla autolla kohti Nokiaa.(koska nuorten transtyöryhmä toimii Pitkäniemen sairaalas) Matkalla juteltii mun nimen vaihtamisesta Sipeks.Jälkeenäi ku oon miettiny nii Sipe nimenä olis vähä liian lempinimen olonen, mut mul on onneks aikaa ny miettii tota nimi asiaa viel.
Takasin aiheeseen, eli siis Pitkäniemes mentiin Eva-yksikön aulaan venaan, et sairaanhoitaja tulis hakeen meijät vastaanotolle. Venattiin korkeintaan 15 minuuttia ja päästiin sitte jo sinne huoneeseen. Vastaanotolla puhuttiin kaikkee mun menneisyydestä ja et mitä prosessi pitää sisällään yms. Eka oltiin reilu tunti äiten kans siellä juttelemas ja sit äite meni aulaan oottan, kun puhuin vajaan tunnin sairaanhoitajan kans kahestaan.
Nyt siis käyn tuolla transtutkimuksissa ½-1 vuodenajan. Noilla käynneillä on tarkotus selvittää, et mulla on jotku kriteerit transsukupuolisuuteen. Sen jälkeen kun se tulos on tullu, niin katotaan mitä siitä edespäin jatketaan. Mulla täs vaan vähän jarruttaa et oon alaikänen, mut toisaalta alaikäsenä voi alkaa sukupuolihormoneja käyttään jo. Täysikäsenä vasta on mahdollista saada miehen sotu ja sitä kautta myös ihan miehen nimi. Täysikänen täytyy myös olla mahdollisiin leikkauksiin, jos sellasia kokee tarpeelliseks.
Ton käynnin jälkeen on ollu aika mahtava fiilis ja ootan tulevaa aika paljon! Must on mahtavaa et tää asia on näin hyvin päässy alkuun ja toivon jatkossaki kaikki menee mahdollisimman mutkattomasti ja nopeesti eteenpäi prosessissa!

Loppuun tähän samaan postaukseen haluun kertoo kans vähä lukiosta!
Mulla oli kauheet ennakkoluulot uutta koulua ja uusia ihmisiä kohtaan, koska aattelin ennen lukion alkua, et en sais kavereita mun erilaisuuden takia. Onneks olin väärässä! Oon tutustunu lukiossa uusiin tyyppeihin ja ei kukaa oo mulle mitään negatiivista mun ulkonäöstä yms. tullu sanoon. Isosiskon kaverit on siltä kysellä muhun liittyen vissiin jotain, mut nekään ei oo negatiiviseen sävyyn puhunu.
Tuolla ekassa transtutkimuskäynnillä puhuttiin sairaanhoitajan kans myös siitä, et tykkäisinkö, jos mua ei omalla virallisella nimellä kutsuttais lukiossa ja et opettajat ylipäänsä tietäis tästä mun prosessista. 
Seuraavana päivänä heti lukiolla menin opon kans jutulle ja sovittiinet se puhuu muille opettajille opekokouksessa ja sitte vaihdettiin Wilmaan mun kutsumanimeks Sipe. Nyt sitte kaikki opettajat kutsuu mua Sipeks. Pieni asia ehkä joittenki mielestä, mut musta tuntuu mahtavalta, kun ei tarvi virallista tytön nimee kuulla enää niin usein!

Loppuun viel selfie viikon takaa!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Leikkaus siirtyy karvojen takia