Leikkaukseen

Tässä on nyt muutaman viikon ajan ollut harkka ohi ja kerkesinkin vähän jo kutsua leikkaukseen odottelemaan. Toissa viikolla Taysista mulle soiteltiinkin ja kyseltiin tarvetta potilashotellille ennen leikkausta, koska edeltävänä päivänä pitää mennä ja osastolle käymään. Hotelli varattiin, koska pääsee helpommalla ja porukoillekin on Tampereelta sen verran matkaa et turhaa käydä yön verran siellä kääntymässä.

Tuon potilashotellin varauksen jälkeen mulle tulikin sitten postissa varsinainen kutsu leikkaukseen 26.8. ja tuota edeltävän yön oon nyt sitten Taysin yhteydessä potilashotellissa.

Kutsun yhteyteen oli laitettu vielä leikkausta edeltävälle viikolle päivä, jolloin hoitaja soittelee mulle viime hetken asioista. Tällä viikolla pitää myös käydä vielä verikokeissa täällä Oulun päässä.

Tällä hetkellä fiilikset leikkausta kohtaan on tosi odottavaiset ja oon innoissani siitä, että hommat etenee taas. Samalla vähän jännittää, mikä on ihan normaalia kylläkin.
Toisaalta myös ahdistaa koulu, koska kerkeen nyt tässä alottaan syksyn vaan yhden viikon ajalta ja sekin on tuutorointia uusien ykkösten orientaatioviikolla. Sitten kun alkais omat opinnot niin meenkin jo leikkaukseen ja siitä jään kuukauden sairaslomalle.
Laittelinkin tuossa jo kouluun tuutoropettajalle sähköpostia, että voitais kattella pystynkö tekemään miten opintoja itsenäisesti tuon sairasloman aikana, koska en halua jäädä pahasti muista jälkeen. Opettaja vastailikin mulle jo, että tuossa ei onneks paljoo kerkee kursseja pyöriä tuon saikun aikana, että saadaan varmasti jotenkin opinnot järjestymään ja meen ens viikolla koululle juttelemaan hommat selviksi.
Joka tapauksessa veikkaan, että oman jaksamisen rajoissa oon koululla aina nopeesti sairaslomankin aikana vähintään syömässä ja kahvihuoneella hengailemassa!

Vaikka koulusta heti alkuun pois jääminen hetkeks ärsyttääkin, on tuo leikkaus silti aika hyvällä kohdalla tässä heti syksyn alussa pois. Syyskuun lopulla pääsee kuiteskin aika hyvin vielä mukaan koulujuttuihin. Enemmän ahdistais ajatus siitä, että leikkaus ja kuukauden sairasloma olin ihan keskellä syksyä kun on just päässy taas kouluun ja arkeen kiinni.

Aiemmin keväällä kun mulla oli se esikäynti Taysissa, päätin että lopettaisin nuuskan käyttämisen nyt pikkuhiljaa kesän aikana. Se ei ihan onnistunu tuon harkan aikana, koska stressitasot oli sen verran korkeella vähän väliä. Nyt harkan loputtua aloin vähentään nuuskan käyttöö hissukseen ja kun tuo tarkka tieto leikkauksesta tuli, päätin että nyt loppuu kokonaan. Tässä nyt oon kuiteski vasta reilun viikon ollu ihan kokonaan ilman nuuskaa ja tarvittaessa käyttäny zoniccia tai nikotiinisumutetta.
Jotenki ei sitä osaa nuuskaa käyttäessä tajuta sitä, kuinka paljon se oma keho nikotiiniin on tottunu. Vähän on tullu nukuttua levottomasti ensimmäisinä öinä sen jälkeen, kun nuuskan kokonaan lopetin. Laskeskelinkin tuossa, että oon seitsemisen vuotta nuuskaa enemmän ja vähemmän käyttäny, joten ei ihme et vähän tekee tiukkaa... Ajatus on nyt kuiteski tässä jättää nuo nikotiinivalmisteetkin kokonaan pois ennen leikkausta!

Ens kerran kirjottelenkin varmaan sitten leikkauksen jälkeen!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Phalloplastian esikäynti ja ajatuksia tulevasta

Puolentoista vuoden hiljaiselon päätös

Leikkaus siirtyy karvojen takia